La Fundació ”la Caixa”, l’Escuela Superior de Música Reina Sofía i la Fundació Conservatori Liceu han signat un conveni de col·laboració per crear el projecte «Contrapunt». Aquesta iniciativa d’intercanvi acadèmic i cocreació artística reunirà estudiants d’ambdós centres superiors per formar un ensemble de cambra. Els joves músics treballaran conjuntament en la preparació d’un programa musical que es presentarà en una gira de concerts per diversos centres CaixaForum de l’Estat, amb una parada programada a CaixaForum Palma el pròxim 26 de maig.
Un espai de cocreació i intercanvi acadèmic
L’objectiu principal de la iniciativa és fomentar el diàleg cultural i el treball col·laboratiu entre dues institucions formatives que operen en contextos geogràfics diferents. Els alumnes seleccionats conviuran durant diverses setmanes en un entorn d’assajos compartits, trobades i activitats culturals. La gira arrencarà a Barcelona i recorrerà les ciutats de Saragossa, Palma, Sevilla, Madrid i València, amb la intenció d’enfortir les connexions dins l’ecosistema musical i formatiu actual.
Diàleg entre tradició i perspectiva de gènere
El repertori escollit per a les actuacions busca establir un vincle entre l’herència clàssica i la contemporaneïtat. El programa inclou l’obra Idil·li de Siegfried, de Richard Wagner, que es combinarà amb una composició de Louise Farrenc, figura clau en la reivindicació de les dones en la creació musical clàssica.
A més, el projecte «Contrapunt» incorpora un cicle de cançons inèdites compostes per estudiants i graduats de les dues escoles. Aquestes peces s’han articulat al voltant d’un eix temàtic centrat en les dones i els infants, abordant conceptes com les cures, la identitat, la intimitat familiar i el futur, visibilitzant la música com a eix de transformació social.











