La Fundació Miró Mallorca inicia la seva temporada d’exposicions temporals amb tres noves propostes artístiques signades per Biel Llinàs, Rosa Tharrats i Fito Conesa. Les mostres, sota els títols Palaus de la memòria, Refugia i Aram, estaran disponibles al públic des del dimecres 9 d’abril fins al 31 d’agost.
L’acte de presentació ha tingut lloc aquest dilluns, amb la participació del primer tinent de batle i regidor de Cultura, Javier Bonet; el coordinador general de Cultura i Turisme, Fernando Gómez de la Cuesta; la directora de la Fundació, Antònia Maria Perelló, i els tres artistes responsables dels projectes.
Un recorregut per la memòria i l’experiència
L’exposició Palaus de la memòria, de Biel Llinàs, es construeix a partir de vivències personals de l’artista durant la seva estada a la Casa de Velázquez, a Madrid. Aquesta etapa formava part d’una beca rebuda a través dels Premis i Beques Pilar Juncosa de 2023. El projecte incorpora atmosferes i records que Llinàs articula a través del llenguatge plàstic, amb referències a la memòria personal i col·lectiva.
Naturalesa mutada i materials orgànics
Rosa Tharrats ocupa l’Espai Cúbic amb Refugia, una instal·lació en què la matèria tèxtil, els processos químics i les formes naturals es combinen per generar un espai de transformació. L’artista investiga les possibilitats de relació entre objectes i persones, independentment dels materials, i proposa una interacció entre el món mineral, vegetal i artificial.
So, ecosistemes i presència humana
Fito Conesa presenta Aram a l’Auditori de la Fundació. L’obra planteja una reflexió sobre la connexió entre l’ésser humà i el seu entorn natural. A través d’una combinació de llenguatges visuals i sonors, el projecte qüestiona la posició de l’individu dins els ecosistemes i explora formes d’expressió més enllà de la paraula.
Un espai obert a la creació contemporània
Les tres exposicions formen part d’una línia estratègica de la Fundació Miró Mallorca per donar cabuda a diferents formats, discursos i processos creatius dins del marc de l’art contemporani. Segons el regidor de Cultura, Javier Bonet, aquestes propostes responen a la voluntat de consolidar la Fundació com un agent clau dins del teixit cultural de Palma.
L’acte d’inauguració, obert al públic, tendrà lloc el dimecres 9 d’abril a les 19 h a les instal·lacions de la Fundació Miró Mallorca. L’accés a les exposicions estarà disponible durant l’horari habitual fins a finals d’agost.











