El Jazz Palma Festival celebra aquest mes d’agost una nova edició amb quatre propostes internacionals i nacionals que tindran lloc al castell de Bellver. Les actuacions se succeiran cada dijous, entre el 7 i el 28 d’agost, i inclouen els concerts de Myles Sanko, Glenda del E, Giulia Valle Trio i Hard Bop Drivers.
Myles Sanko obre el cicle amb nou disc
El cantant i compositor britànic Myles Sanko inaugurarà el festival el 7 d’agost. Nascut a Accra i establert al Regne Unit, Sanko presentarà el seu sisè disc, Let It Unfold. Amb una trajectòria consolidada dins l’escena soul i jazz europea, va iniciar la seva carrera el 2013 amb Born in Black & White, àlbum autoeditat que li va obrir les portes de segells com Légère Recordings, P-Vine Records i Dox Records. El seu tercer àlbum d’estudi, Just Being Me (2016), va suposar un punt d’inflexió amb un enfocament més introspectiu i una aproximació jazzística més definida. Al llarg dels anys, ha col·laborat amb artistes com Gregory Porter, Nicola Conte i Gast Waltzing.
Glenda del E, entre el latin jazz i el soul
El 14 d’agost, la pianista, cantant i compositora Glenda del E actuarà a Bellver amb un repertori que combina jazz afro-llatí, soul i influències cubanes. Formada en música clàssica i moderna, ha col·laborat amb artistes com Alejandro Sanz —amb qui ha fet diverses gires internacionals—, i ha participat en projectes com Ella, amb Daniela Padrón, i Elipsis, amb Antonio Sánchez, Michael League i Pedrito Martínez. A més, ha intervingut com a compositora o intèrpret en treballs reconeguts amb premis Grammy i Grammy Llatins.
Giulia Valle Trio, jazz europeu d’autor
El 21 d’agost, serà el torn de Giulia Valle Trio, format per la compositora i contrabaixista Giulia Valle, acompanyada per Tomás Amat (piano i teclats) i Adrià Claramunt (bateria i percussió). La formació presentarà un projecte que recull composicions originals i aposta per una gran llibertat interpretativa. Valle compta amb una sòlida carrera internacional i és considerada una de les veus destacades del jazz contemporani a Europa.
Hard Bop Drivers tancarà el festival amb jazz dels 50
El cicle acabarà el 28 d’agost amb l’actuació de Hard Bop Drivers, un quintet mallorquí centrat en l’estil hard bop dels anys 50. La banda, formada per Pep Garau (trompeta), Miquel Àngel Rigo (saxo), Gori Matas (piano), Marko Lohikari (contrabaix) i Pep Lluís García (bateria), ha estat resident del Blue Jazz Club de Palma durant tres anys i ha participat en diversos festivals de l’illa. Al concert de Bellver comptaran amb la col·laboració de la cantant Sinead Cormican, que interpretarà diverses peces com a convidada especial.
El castell de Bellver, escenari de les quatre actuacions
Tots els concerts del Jazz Palma Festival 2025 es faran al castell de Bellver a les 21 h. Amb aquesta programació, el festival ofereix un recorregut per diverses estètiques del jazz actual, des del soul contemporani fins al jazz d’autor europeu i el hard bop clàssic, amb presència d’artistes internacionals, projectes híbrids i formacions locals.











