El teatre visual conquereix Sineu amb el festival Ciclop

El teatre visual conquereix Sineu amb el festival Ciclop

El Festival de Teatre Visual Ciclop ha protagonitzat aquest cap de setmana una edició molt especial i amb gran èxit de convocatòria. Aquest any, i després de la gran acollida dels anys anteriors, el festival ha afegit a la seva programació una jornada més, en una edició que ha acollit a més de 2.000 assistents vinguts de tota Mallorca i ha omplert tots els espectacles que tenia programats.

De fet, el tret de sortida a la programació es va donar dijous, i no divendres com és habitual, quan Oriol Borràs va inaugurar amb el seu “Proxima Centauri” la vuitena edició d’aquest festival, que neix com a iniciativa del C.IN.E i compta amb el suport de l’Ajuntament de Sineu. Aquesta actuació va ser només un tast de tot el que teníem per davant en un cap de setmana ple de propostes culturals de tota mena i per a totes les edats.

La amenaça de pluges va obligar l’organització a canviar la ubicació del primer espectacle de divendres i finalment, el Pavelló de l’IES Sineu va ser l’escenari de “Poi”, una mostra de circ de la companyia mallorquina D’es Tro, que va fer gaudir amb les seves habilidades a parts iguals a grans i petits. A continuació, la companyia Inés Sarmiento, va fer vibrar al públic amb la seva dansa-performance “El fin de las cosas”, de la mateixa manera que ho van aconseguir les croates “Malo Sutra” amb el seu espectacle de dansa “Heroes”, que es va celebrar al C.IN.E. El fermall a la nit el va posar la companyia Hermanas Picohueso amb la seva proposta “P-Acte Idiota”, a través de la qual van plantejar als assistents un crit a poder viure als marges, a replantejar per què fem el que fem i no deixar-nos dur per la roda preestablerta.

La primera de les actuacions del dissabte va ser “#Biblios”, un espectacle de circ contemporani creat per la companyia Circ Bover, on l’acrobàcia, la dansa, la música i el teatre van actuar com a llenguatge per a reflexionar sobre la frivolitat dels continguts d’ús mediàtic i el distanciament social que creen les xarxes. Durant aquesta jornada, els assistents també van poder gaudir dels espectacles “Zoom”, de Moviments, o del teatre de carrer “HoHiHu”, de la companyia Farres Brothers i Cia.

El país convidat de l’edició d’enguany, Croàcia, es va lluir amb les mostres de les seves companyies que van presentar “Denuded”, de Bruno Isaković, i la mostra “C8H11NO2 2.0”, una nova variació sobre l’espectacle original de ROOM 100 que es va estrenar el 2011 i va fer gira pels Estats Units i Europa fins a finals del 2015.

Sa Comuneta del Pou de’n Banys va ser l’escenari d’un dels moments més especials del festival. Enmig del bosc, la Cia. Sandhamn 67 ens va traslladar directes a la seva “Absurda i titànica aproximació a la idea de la bellesa”. Mentrestant, els Dimonis de sa Cova des Fossar ja es preparaven per omplir de foc i fum Sineu.

La Nit Canalla, una aposta pel teatre comunitari

A mitjanit del dissabte es van trobar al C.IN.E. una vintena de joves d’arreu de Mallorca que no es coneixien entre si, però durant la nit van tenir la missió de crear junts, amb el guiatge de la companyia mallorquina La Mecànica, una peça teatral que es va presentar avui migdia al públic al C.IN.E. i en la qual van plantejar una reflexió sobre temes com el sistema, el temps i la soledat.

Fotografia “Massay”

Redacción

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore