Exposició dedicada a Quino al Casal Solleric

Exposició dedicada a Quino al Casal Solleric
Exposició dedicada a Quino al Casal Solleric

El Casal Solleric inaugura l’exposició «Quino en la música« el dijous, 24 d’octubre, a les 19 hores. La mostra, que ret homenatge al dibuixant argentí Joaquín Salvador Lavado Tejón, conegut com Quino, es podrà visitar fins al 8 de gener.

Un esdeveniment dins el Còmic Nostrum

Aquesta exposició forma part de la programació del Festival Internacional de Còmic de Mallorca, conegut com a Còmic Nostrum. El festival, que es duu a terme del 24 al 28 d’octubre, ofereix diverses activitats relacionades amb el món del còmic. L’organització està a càrrec del Clúster de Còmic i Nous Mèdia de Mallorca, amb el suport de l’Ajuntament de Palma.

Personalitats destacades en la presentació

L’acte de presentació ha comptat amb la participació del batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, acompanyat per altres autoritats com el primer tinent de batle i regidor de Cultura, Javier Bonet, i el coordinador general de Cultura i Turisme, Fernando Gómez de la Cuesta. En l’àmbit institucional, també hi ha assistit el secretari autonòmic de Cultura i Esports, Pedro Vidal, la directora insular de Patrimoni, Maribel Arnau, i altres representants d’organismes culturals de Balears.

Un homenatge a l’obra i la figura de Quino

L’exposició, comissariada pel nebot de Quino, Guillermo Lavado, destaca la relació de l’autor amb la música, un dels seus temes recurrents. Quino, creador del famós personatge Mafalda, va publicar la seva primera vinyeta fa 70 anys, i Mafalda en celebra 60.

Durant la seva intervenció, el batle de Palma ha destacat la importància del llegat de Quino, afirmant que la seva obra continua vigent gràcies a l’esforç de la seva família i seguidors.

Activitats complementàries

A banda de la mostra, el festival inclou diverses activitats. Es preveuen cinc tallers de dibuix impartits per membres del Clúster de Còmic, així com sis visites guiades i familiars i tres visites musicades. Aquestes iniciatives formen part del suport econòmic de l’Ajuntament de Palma, que enguany ha incrementat la seva aportació fins als 30.000 euros, el doble de la quantitat destinada en l’edició anterior.

La figura de Quino al centre del festival

Guillermo i Diego Lavado, nebots de Quino, participaran activament en l’exposició. A més de comissariar-la, dirigiran una conversa i una visita guiada el dissabte, 26 d’octubre, a les 11 del matí. Aquesta serà una oportunitat per als assistents de conèixer de prop els originals de l’autor, que es mostren per primera vegada en molt de temps.

Més enllà de l’exposició

L’Ajuntament de Palma també col·labora amb altres espais municipals com Can Balaguer, que acollirà diverses sessions de xerrades i masterclasses per a professionals i aficionats del còmic. El dissabte 26 d’octubre, s’hi farà un taller d’iniciació al còmic a càrrec de Blanca Jaume i Tallers 16.

L’exposició «Quino en la música» no només és un homenatge al dibuixant, sinó que també ofereix una mirada a les seves grans passions: la música, la comèdia i la reflexió, amb més de 100 obres originals en exhibició.

Redacció UEP

UEP! Mallorca és una plataforma cultural amb una pàgina web www.uepmallorca.app dedicada a l'actualitat cultural i amb una aplicació dedicada exclusivament a esdeveniments a Mallorca relacionats amb la cultura i el lleure

CONTACTE

Notes de premsa
Convocatòries
Esdeveniments
Contacta a: hola@uepmallorca.app

Editor: Tino Martínez

AMB EL SUPORT DE:

 

Servei de Normalització Lingüística
Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca

institut d’estudis baleàrics
Govern de les Illes Balears
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore