Inca acull la primera edició de Veus, nits de dramatúrgia

Inca acull la primera edició de Veus, nits de dramatúrgia
Inca acull la primera edició de Veus, nits de dramatúrgia

El cap de setmana del 28 i 29 de setembre, el Claustre de Sant Domingo d’Inca serà l’escenari d’un nou cicle teatral. Es tracta de la primera edició de Veus, nits de dramatúrgia, organitzada per l’Ajuntament d’Inca. L’objectiu és fer reflexionar els espectadors mitjançant el teatre, abordant temes com la tradició oral, la guerra civil, el càncer de mama i la moda.

Reflexió a través del teatre

La regidora de Cultura d’Inca, Alice Weber, explica que el cicle busca oferir una oportunitat per reflexionar. «El teatre és un mirall del món i ens parla de la vida dels altres», ha afirmat. L’Àrea de Cultura ha apostat per una programació que toca temes diversos, amb obres que presenten una mirada crítica sobre realitats pròximes i universals.

Testimoni i primera persona

El cicle es centra en la importància de les experiències personals i el testimoniatge. Les quatre obres programades es caracteritzen per una posada en escena despullada, amb poca escenografia, que posa l’accent en el text i el missatge. Aquesta senzillesa escènica permet un contacte directe amb el públic, afavorint la proximitat i la reflexió.

Les obres del 28 de setembre

El dissabte 28 de setembre es representaran les obres de Jaume Miró, La Claror i Les Cançons perdudes. A través d’aquestes peces, el dramaturg explora veus del passat i dóna vida a personatges reals de la nostra història. La Claror ofereix el testimoni de Madò Rafela Servera, una dona cega que va contribuir als reculls de rondalles d’Antoni Maria Alcover. D’altra banda, Les Cançons perdudes se centra en la figura de Margaret Zimbal, una dona que va lluitar durant la Guerra Civil espanyola.

Les propostes del 29 de setembre

El diumenge 29 es presentaran dues obres molt diferents. La primera és Fàst-tick, una peça satírica que critica el món de la moda i el consum desmesurat. Aquesta obra és el resultat d’una dramatúrgia col·lectiva que inclou humor i sarcasme per denunciar la indústria de la moda. La segona obra, Anar a Saturn i tornar, aborda l’experiència de les dones que han lluitat contra el càncer de mama. Escrita per Marta Barceló i interpretada per Marga López, és una reflexió sincera i emotiva sobre aquesta malaltia.

Aquest nou cicle de dramatúrgia es presenta com una aposta per l’art reflexiu i compromès.

Redacció UEP

UEP! Mallorca és una plataforma cultural amb una pàgina web www.uepmallorca.app dedicada a l'actualitat cultural i amb una aplicació dedicada exclusivament a esdeveniments a Mallorca relacionats amb la cultura i el lleure

CONTACTE

Notes de premsa
Convocatòries
Esdeveniments
Contacta a: hola@uepmallorca.app

Editor: Tino Martínez

AMB EL SUPORT DE:

 

Servei de Normalització Lingüística
Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca

institut d’estudis baleàrics
Govern de les Illes Balears
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore