S’Escat ha programat per aquest diumenge 15 de juny una jam session dedicada a la figura del saxofonista Eddie Harris. La trobada començarà a les 19.30 h i estarà oberta al públic general, amb entrada gratuïta per a socis i músics. L’esdeveniment comptarà amb la participació de cinc músics mallorquins que interpretaran repertori relacionat amb l’obra de Harris.
Un quintet per recordar Harris
La formació encarregada d’obrir la jam estarà integrada per Maria A. Gili a la trompeta, Miquel À. Rigo al saxo tenor, Goran Levi a la guitarra, Miquel Bennàssar al baix i Carlos Gallego a la bateria. Tots cinc són habituals de l’escena de jazz de l’illa i participaran en aquest homenatge amb peces que remeten a les diferents etapes del músic nord-americà.
El format de la sessió està pensat com una jam oberta, cosa que significa que, un cop iniciada la vetllada, altres músics podran incorporar-se a l’escenari.
Una figura clau del jazz modern
Eddie Harris (Chicago, 1934 – 1996) va ser un dels primers a explorar les possibilitats de l’amplificació elèctrica aplicada al saxo tenor. A més d’aquest instrument, també dominava el piano i l’òrgan elèctric. La seva trajectòria va combinar la composició i la improvisació amb una vessant pedagògica, que es concretà en mètodes i textos adreçats a altres músics.
Entre les seves obres més reconegudes hi ha “Freedom Jazz Dance”, que Miles Davis va incorporar al seu repertori l’any 1966, i “Listen Here”, un altre dels seus temes de referència. Al llarg de la seva carrera, Harris va transitar estils molt diversos i va mantenir una actitud oberta a l’experimentació.











