La ballarina Mar Aguiló torna a Mallorca com a coreògrafa amb Swan

Ballarina, i ara coreògrafa, la mallorquina Mar Aguiló desembarca aquest divendres 29 d’abril a les 20 hores a la Sala Gran del Teatre Principal amb Swan, una coreografia que gira en torn a El llac dels cignes, que serà interpretada per Clémence Gross, ballarina de l’Òpera de París.

Swan, una coproducció del Teatre Principal de Palma amb Mar Aguiló i Teatros del Canal de Madrid, és una dels primers projectes de Mar Aguiló com a coreògrafa, i el primer com a gran producció, després de que la mallorquina deixàs la Compañía Nacional de Danza, on hi va ballar durant catorze anys.

Aquest projecte compta amb, a més de Clémence Gross com a intèrpret i de Mar Aguiló com a creadora i directora, amb la música dels compositors Aire i Okkre, la il·luminació i escenografia de Víctor Colmenero i el vestuari d’Andrea Pimentel.

Josep R. Cerdà, director del Teatre Principal de Palma, ha acompanyat Mar Aguiló en la presentació de l’espectacle. Cerdà ha definit Swan com “una producció de dansa contemporània amb tècniques de dansa clàssica” i ha destacat la trajectòria d’Aguiló que “després de 14 anys a la Compañía Nacional de Danza ara ens presenta una coreografia pròpia”.

Per part seva, Mar Aguiló s’ha referit a Swan com “la meva peça més personal, la més íntima. No és la primera coreografia que faig però és com si ho fos perquè és la més meva”.

Per a crear-la, Aguiló assegura haver fet molta feina amb la intèrpret fins al punt de mimetitzar-se amb ella. I és que la figura de la ballarina té un paper cabdal en aquesta peça que, com s’ha dit abans, parteix de l’arxiconeguda El llac dels cignes del Txaikovski i del personatge central de la peça, Odette.

“Intentant escapar de les desventures d’Odette -que potser siguin les de tota intèrpret d’aquest tipus de dansa-, Clémence Gross compartirà amb el públic del Principal una estranya forma de coneixement que es concentra de manera obsessiva en el cos. Un coneixement íntim, profund i disciplinat que avui ja només es preserva i conrea en unes certes institucions de la vella Europa dedicades a esculpir, modelar, embellir i erosionar aquests cossos i les seves corresponents ànimes. Aquest miracle físic i metafísic -que tant pot assemblar-se a una tortura- és necessari, potser, per a poder transformar en un llac el nu escenari d’un teatre”, assegura Mar Aguiló.

Swan es va estrenar la setmana passada als Teatros del Canal de Madrid, on durant les tres funcions que s’hi varen fer va obtenir una gran acollida per part del públic.

Convé recordar que, en acabar la funció del divendres, tindrà lloc un col·loqui Principal Plus en el qual l’equip artístic compartirà opinions i impressions amb el públic assistent.

Redacción

¡No te pierdas el Mallorca Live Festival 2024! Entradas a la venta desde 63€
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore