La pianista Alba Ventura i la directora Gianna Fratta protagonitzen el vuitè concert de la Simfònica

El Concert per a piano núm. 3 de Serguei Prokófiev, que comptarà amb la pianista solista Alba Ventura, i Petruixka d’Ígor Stravinski, seran les obres que interpretarà l’Orquestra Simfònica Illes Balears en el vuitè concert del cicle Trui Teatre, l’11 de maig, a les 20 hores. El programa se centra en dos dels compositors russos més influents del segle XX sota la direcció de Gianna Fratta. Les entrades ja estan a la venda i es poden comprar a les taquilles de Trui Teatre i la web de la Simfònica.

Dels cinc concerts per a piano que va compondre Prokófiev, el tercer fou el més popular i aclamat per la crítica. La peça és un paisatge líric en la qual l’orquestra, a diferència d’altres obres romàntiques, juga un paper protagonista.

En aquest cas, la Simfònica estarà acompanyada per Alba Ventura. Nascuda a Barcelona, va debutar com a solista a l’edat de tretze anys juntament amb l’orquestra de Cadaqués i Neville Marriner a Sant Sebastià i a l’Auditorio Nacional de Música a Madrid. Des de llavors, la seva carrera com a solista no ha parat de créixer amb invitacions d’auditoris internacionals molts rellevants i actuacions als Estats Units, Colòmbia, Argentina, Nova Zelanda i la Xina, entre d’altres. Ha estat dirigida per personalitats com Antonini, Harth-Bedoya, Hogwood, Mas, Pons, Oue, Ros Marbà i Vásary, i ha col·laborat amb importants orquestres com la Philharmonia Hallé, London Mozart Players, Filharmónica Nacional d’Hongria, la Simfònica Nacional Txeca i les principals orquestres espanyoles.

El concert es tancarà amb Petruixka, un conte que narra la història de tres ninots humanitzats en la qual la Petruixka del títol és una marioneta de palla tradicional russa de caràcter bufó i burlaner. El compositor rus va concebre aquesta obra per a piano i fou l’empresari fundador dels ballets russos, Serguéi Diáguilev, qui el va convèncer per convertir-la en un ballet.

Gianna Fratta va decidir que volia ser directora d’orquestra als nou anys, després d’escoltar una orquestra en directe per primera vegada. Des de llavors, va completar —amb matrícula d’honor— els estudis de piano i composició i, més endavant, es va graduar en direcció cum laude, i en dret.

Va iniciar la seva carrera pianística molt jove. Després de guanyar diversos concursos nacionals i internacionals de piano, ha actuat amb l’Ensemble Umberto Giordano a les sales més importants de ciutats com Berlín, Nova York, Tel Aviv, Bombai, Kolkatta, Istanbul, Estocolm, Vilnius, Haifa, Roma, Seül, Montevideo i Buenos Aires, entre d’altres.

Va debutar com a directora el 1998, amb el ballet Pulcinella d’Stravinski, i des de llavors ha col·laborat amb importants orquestres, en molts casos com la primera dona directora. Entre les més significatives, cal esmentar, entre d’altres, la Berliner Symphoniker, l’Orquestra del Teatre d’Òpera de Roma, l’Orquestra Simfònica de Macau, la Cappella Istropolitana de Bratislava, la Mimesis Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino, l’Orchestra Regionale Toscana, London Royal Academy Orchestra, l’Orquestra de la Fondazione Toscanini de Parma, la Nuova Scarlatti de Nàpols, la Simfònica de Rússia, la Simfònica de Kíiv, la Greensboro Symphonic Orchestra, l’Orquestra Île de France, la Sungshin Orchestra de Seül, la Filharmònica de Montevideo i l’Orquestra del Teatre Nacional de Belgrad.

El gran director rus, Yuri Ahronovitch, de qui Gianna va ser ajudant, va escriure sobre ella: “Mai abans havia conegut a un director tan jove, tan ben dotat de braç i cor”.

Redacción

La dansa contemporània pren la ciutat de Palma
Art Jove torna amb 75.000€ en premis per a joves artistes balears!
SONSERVERACLOWN 2024: Somriures i Circ a Son Servera
Calvià celebra Saint George amb un programa ple d'activitats
Previous slide
Next slide
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore