El cantant i compositor Myles Sanko inaugura aquest dijous, 7 d’agost, el Jazz Palma Festival 2025, una proposta que torna aquest estiu amb quatre concerts programats al castell de Bellver. L’esdeveniment s’integra dins les Nits a Bellver, el cicle cultural d’estiu que acull música, teatre i altres disciplines artístiques al recinte històric de Palma.
Inici amb Myles Sanko i el disc ‘Let It Unfold’
L’actuació d’obertura serà a càrrec de Myles Sanko, músic nascut a Accra (Ghana), que presentarà el seu sisè treball discogràfic, Let It Unfold. El disc arriba dotze anys després del seu debut, Born in Black & White (2013), editat sota el seu propi segell. Durant la seva trajectòria, Sanko ha publicat també els àlbums Forever Dreaming, Just Being Me, Memories of Love i Live at Philharmonie Luxembourg. Ha col·laborat amb figures destacades del panorama internacional com Gregory Porter, Martha High, Nicola Conte o Gast Waltzing.
Glenda del E protagonitza el segon concert
El segon dijous del festival, el 14 d’agost, pujarà a l’escenari Glenda del E. L’artista cubana, coneguda per fusionar l’afro latin jazz amb el soul, ha participat en l’àlbum Ella, nominat al Grammy Llatí. També ha format part del projecte Elipsis, al costat d’Antonio Sánchez, Michael League i Pedrito Martínez, i ha col·laborat amb Alejandro Sanz en el Sirope Tour.
Tercer dijous amb Giulia Valle Trio
El 21 d’agost serà el torn de Giulia Valle, compositora i contrabaixista d’origen italià establerta a Barcelona. Al Jazz Palma Festival, presentarà Giulia Valle Trio, una formació integrada per Tom Amat als teclats i Adrià Claramunt a la bateria. Amb una sòlida carrera internacional, Valle combina en les seves composicions melodies i ritmes que parteixen del jazz contemporani europeu.
Cloenda amb Hard Bop Drivers i Sinead Cormican
El 28 d’agost finalitzarà l’edició d’enguany amb l’actuació de Hard Bop Drivers, un grup vinculat a l’escena local que recupera l’estètica i sonoritat del jazz dels anys 50. La formació està composta per Pep Garau (trompeta), Miquel Àngel Rigo (saxo), Gori Matas (piano) i Pep Lluís García (bateria). A Bellver, els acompanyarà com a convidada especial la vocalista Sinead Cormican.
Hard Bop Drivers ha estat banda resident del Blue Jazz Club de Palma, amb concerts mensuals durant tres anys, i ha actuat a espais com Cafè Lisboa, Casa Planas i festivals com A jazz de mar de Portocolom o el Festival de Jazz d’Artà.











