Dues mostres s’incorporen al Casal Solleric dins l’Art Palma Summer
El Casal Solleric amplia la seva oferta expositiva amb dues noves propostes que s’inauguren aquest dijous, en el marc del festival Art Palma Summer 2025. Es tracta de la col·lectiva Ultrafotografia i de l’exposició individual En el corazón del corazón, de Jorge Suárez Quiñones. Ambdues es podran visitar fins al 12 d’octubre i formen part de la programació impulsada per Art Palma Contemporani amb el suport de l’Ajuntament de Palma.
Fotografia contemporània i llengües en perill
La mostra Ultrafotografia reuneix el treball de dotze artistes vinculats a la pràctica fotogràfica contemporània: Xisco Bonnin, Iñaki Domingo, Inma Femenía, Jorge Isla, Alejandro Javaloyas, Marta Pujades, Miguel Ángel Tornero, Cecilia de Val, Evarist Torres, Marta Bisbal, Martínez Bellido i Simon Zabell. L’exposició es presenta com una panoràmica del mitjà fotogràfic des d’enfocaments diversos.
Per altra banda, En el corazón del corazón proposa un diàleg entre una pel·lícula rodada per Suárez Quiñones a la Vall de la Mort, l’any 2019, i les condicions ambientals de l’Aljub del Solleric. La instal·lació, comissariada per Sergi Álvarez, va resultar guanyadora de la segona edició de la Convocatòria Oberta de Projectes de l’Ajuntament de Palma.
El treball parteix d’un enregistrament oral de 1972 en què Mamie Boland parla en llengua tümpisa, idioma en perill d’extinció. L’obra connecta aquesta memòria amb la degradació del territori i es desplega al Casal com una instal·lació vinculada als processos de transformació ambiental.
Activitats paral·leles i clausura
L’exposició de Suárez Quiñones s’acompanya de dues activitats obertes al públic. La primera tindrà lloc el dissabte 7 de juny i consistirà en una sessió d’escolta col·lectiva i una visita dialogada a càrrec de l’artista, sota el títol Gramática Tümpisa. Aquesta proposta inclourà la posada en escena de materials sonors d’arxiu que també formen part de la instal·lació.
La segona activitat es durà a terme el 6 de setembre i servirà com a tancament del projecte. Està prevista una nova visita amb la participació de Suárez Quiñones i el comissari, i es desmuntaran les tires de pel·lícula super-8 que hauran estat exposades durant mesos. Aquestes es projectaran posteriorment sobre les parets de l’Aljub, evidenciant els efectes del seu pas pel temps i les condicions de l’espai.
Participació institucional i altres exposicions
A la presentació de les dues mostres hi han assistit el regidor de Cultura, Javier Bonet, i el coordinador general de Cultura i Turisme, Fernando Gómez de la Cuesta, així com diversos artistes participants.
Bonet ha recordat que aquestes exposicions se sumen a altres iniciatives impulsades pel consistori en el marc del mateix festival, com les mostres de Jorinde Voigt i Markus Llinnenbrink, Ñaco Fabré, Fito Conesa, Biel Llinàs, Rosa Tharrats, Jessica Stockholder, Eugenio Dittborn i Adrián Martínez.











