Aquest dijous 4 de juny, a partir de les 18 hores, s’inauguren tres noves exposicions a la Misericòrdia. L’obertura dona el sus a la participació institucional dins l’Art Palma Summer 2026 a Palma. Les mostres inclouen els dos projectes guanyadors dels Premis Mallorca de Fotografia Contemporània 2025 i una proposta plàstica inèdita creada en col·laboració amb el Cercle de Belles Arts de Palma.
Fotografia documental i memòria històrica
Dues d’aquestes exposicions a la Misericòrdia provenen dels darrers guardons insulars de fotografia contemporània. A la capella del recinte, la fotògrafa Bandia Ribeira presenta «Grandeza y debilidad de lo espontáneo». Aquesta mostra, comissariada per Francesc X. Bonnín, reuneix una cinquantena d’imatges en color que atorguen visibilitat a la comunitat migrant des d’una mirada profunda i propera.
Per la seva banda, Beatriz Polo Iañez exposa «Cuando se acaba el día» a la sala de l’Arxiu del So i de la Imatge. Com a guanyadora del premi Talent Illenc 2025, l’autora aborda el trauma silenciós de la Guerra Civil i el dol mitjançant la memòria familiar. El muntatge configura un recorregut immersiu que combina fotografies de gran format, peces tèxtils, mapes i cartes. Ambdós projectes fotogràfics s’integren també dins la programació del festival internacional Mallorca PhotoFest.
Simbiosi entre pintura i poesia
A la planta baixa de l’edifici d’entrepatis s’hi ubica el projecte «…Del cap …a la mà». L’artista Vicenç Palmer lidera aquesta obra col·laborativa per demostrar la connexió orgànica entre diverses disciplines artístiques. La iniciativa tradueix la paraula poètica a imatge pictòrica a partir de la inspiració de cinc poetes: Xisco Barceló Martínez, Javier Cànaves Orell, Pere Joan Martorell, Jerònia Mesquida Estelrich i Jaume Oliver Ferrà.
El muntatge, comissariat per Xisco Barceló, afegeix una dimensió literària i plàstica que tanca l’oferta d’exposicions a la Misericòrdia d’aquest estiu, consolidant l’espai com un punt de connexió viu per a la creació contemporània.










